Asociace za lepší ICT řešení přináší mnoho zajímavých a inovativních řešení. Přináší informace z oblastí ERP, CRM, datových center, umělé inteligence, chatbotů a v neposlední řadě i nových zajímavých technologií. Pravidelně o tom všem informujte na svém blogu. Dnes pro vás máme jeden tip na nový článek s titulkem “Nejlepší postupy UX pro tvorbu chatbotů“.
Úvodní slova k článku “Nejlepší postupy UX pro tvorbu chatbotů”
V článku se dozvíte, že osvědčené postupy pro správné UX v konverzačních rozhraních ještě nebyly úplně stanoveny. Proto firma Sabre Labs provedla na univerzitě v Dallasu guerillové uživatelské testy, při nichž požádala celkem 15 uživatelů o interakci s jedním ze tří chatbotů Facebook Messengeru zaměřených na cestování – Skyscanner, Hipmunk, a Kayak. Při každém testu byli uživatelé požádáni o rezervaci letu, změnu destinace a změnu data odletu a/nebo návratu.
Níže jsou uvedeny hlavní nadpisky titulků v článku:
- Nevytvářejte očekávání, která chatbot nemůže splnit
- Nějakým způsobem zajistěte návrat do „hlavní nabídky“
- Nenuťte uživatele k tl;dr
- Otestujte svého chatbota na různých zařízeních, abyste se ujistili, že uživatelé při čtení nescrollují
- Používejte komponenty uživatelského rozhraní jako „ochranné zábradlí“ v konverzaci
- Tlačítka a rychlé odpovědi vytvářejí iluzi omezených možností
- Zajistěte, aby přesměrování byla relevantní
- Vědět, kdy zachovat kontext a kdy jej obnovit
- Na formulaci záleží: Srozumitelné výrazy
- Na formulaci záleží: Potvrďte dotazem, ne konstatováním
- Na formulaci záleží: Odpovědi uživatelů se odvíjejí od znění otázky
- Nenechávejte uživatele na holičkách
- V průběhu rozhovoru dávejte příležitost k opravě chyb
- Nezobrazujte důležité texty jako titulky
- Používejte vhodný humor
Více se již přečtěte v odkazovaném článku: https://lepsi-reseni.cz/postupy-ux-tvorba-chatbota/
zdroj: https://lepsi-reseni.cz/postupy-ux-tvorba-chatbota/