Nejlepší postupy UX pro tvorbu chatbotů

Asociace za lepší ICT řešení přináší mnoho zajímavých a inovativních řešení. Přináší informace z oblastí ERP, CRM, datových center, umělé inteligence, chatbotů a v neposlední řadě i nových zajímavých technologií. Pravidelně o tom všem informujte na svém blogu. Dnes pro vás máme jeden tip na nový článek s titulkem “Nejlepší postupy UX pro tvorbu chatbotů“.

Úvodní slova k článku “Nejlepší postupy UX pro tvorbu chatbotů”

V článku se dozvíte, že osvědčené postupy pro správné UX v konverzačních rozhraních ještě nebyly úplně stanoveny. Proto firma Sabre Labs provedla na univerzitě v Dallasu guerillové uživatelské testy, při nichž požádala celkem 15 uživatelů o interakci s jedním ze tří chatbotů Facebook Messengeru zaměřených na cestování – Skyscanner, Hipmunk, a Kayak. Při každém testu byli uživatelé požádáni o rezervaci letu, změnu destinace a změnu data odletu a/nebo návratu.

Níže jsou uvedeny hlavní nadpisky titulků v článku:

  • Nevytvářejte očekávání, která chatbot nemůže splnit
  • Nějakým způsobem zajistěte návrat do „hlavní nabídky“
  • Nenuťte uživatele k tl;dr 
  • Otestujte svého chatbota na různých zařízeních, abyste se ujistili, že uživatelé při čtení nescrollují
  • Používejte komponenty uživatelského rozhraní jako „ochranné zábradlí“ v konverzaci
  • Tlačítka a rychlé odpovědi vytvářejí iluzi omezených možností
  • Zajistěte, aby přesměrování byla relevantní
  • Vědět, kdy zachovat kontext a kdy jej obnovit
  • Na formulaci záleží: Srozumitelné výrazy
  • Na formulaci záleží: Potvrďte dotazem, ne konstatováním
  • Na formulaci záleží: Odpovědi uživatelů se odvíjejí od znění otázky
  • Nenechávejte uživatele na holičkách
  • V průběhu rozhovoru dávejte příležitost k opravě chyb
  • Nezobrazujte důležité texty jako titulky
  • Používejte vhodný humor

Více se již přečtěte v odkazovaném článku: https://lepsi-reseni.cz/postupy-ux-tvorba-chatbota/

zdroj: https://lepsi-reseni.cz/postupy-ux-tvorba-chatbota/


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Post Navigation