Kdy vzejde v platnost GDPR nařízení?

Prakticky každý z nás se někdy setkal s poskytnutím osobních údajů a často ani nevíme, jak je s tak citlivými daty nakládáno. Stejnou otázku si zřejmě pokládají také zaměstnanci společností a pracovníci firem. Přitom Evropská ochrana osobních údajů se týká právnických osob a podnikatelů a ukládá jim povinnost i přesné znění, jak s takovými daty pracovat bezpečně a v zájmu osob. S touto oblastí přichází mnoho otazníků, naštěstí existují informační systémy s potřebnou funkcionalitou a datová centra, která vám práci usnadní a zpracují audit, případně zajistí certifikaci GDPR.

Kdo by se měl vlastně o GDPR zajímat?

GDPR nařízení se vztahují na všechny firmy, jež nějakým způsobem zpracovávají osobní data. Může jít o informace o zaměstnancích, dodavatelích či klientech. Sami tedy logicky usoudíte, že se GDPR nařízení bude muset podřídit většina firem z různých sektorů. Výjimkou jsou podniky s méně než 250 zaměstnanci, pro ty některá zařízení platit nebudou. Tedy za předpokladu, že nezpracovávají velký objem dat a neprovádí s nimi rizikové činnosti. Kdo si není jistý, do jaké skupiny spadá, může požádat o GDPR audit. Odborníci mu pomohou zjistit, zda a v jaké formě se na něj nové nařízení vztahuje.

A když už mluvíme o těch osobních datech, nutno podotknout, že se jejich seznam podstatně rozšířil. Nařízení GDPR je moderní a zahrnuje například IP adresu, e-mailovou adresu či cookies.

Jak se vypořádat s přísnými nařízeními?

Jestliže jste ze všeho zmatení a nevíte přesně, jak se na GDPR připravit, můžeme vás uklidnit. Nejste jediní, přesně takhle se cítí většina firem. Nabízí se spousta různých řešení, včetně GDPR certifikace. Můžete si načíst informace online, vydat se na nějaký kurz, jichž se po celé ČR koná spousta, nebo si rovnou vyžádat GDPR audit. To je nezávislá prověrka, která zhodnotí vaši připravenost, pomůže doladit procesy, systémy i dokumentaci a nakonec vás ocení certifikátem, jenž udělá dojem na klienty a partnery. Hlavně vše začněte řešit s dostatečným předstihem, protože čas běží.

A na závěr pro vás máme ještě jednu pozitivní zprávu. GDPR nařízení se nevztahuje v plném znění úplně na všechny firmy zpracovávající osobní údaje. Záleží také na velikosti a tom, čím se zabýváte. Informujte se včas, co je vaší povinností.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Post Navigation