Že prý je málo práce, ale kdepak

„Práce není, není práce…“ zpívá známá hudební skupina Buty ve svém novém singlu, a mají pravdu. Tedy částečně. Dle statistik jsou obory, kde nabídka volných pracovním míst velice přesahuje poptávku po nových zaměstnancích. Jsou to většinou administrativní pracovníci, kteří musí na pracovním trhu bojovat s velikou konkurencí. Na jedno administrativní místo se průměrně hlásí kolem 500 uchazečů o práci. V krajích, kde je velká nezaměstnanost je toto číslo ještě několikanásobně větší. 

Není ale proč házet flintu do žita. Je přece tolik jiných možností, jak si najít práci, která vás bude bavit a dostanete za ni férově zaplaceno. Jednou z možností je zkusit něco jiného, jiný obor, jinou pozici, než kterou jste vykonávali v minulém zaměstnání. Je tolik pracovních příležitostí, ve kterých můžete využít vaše nabyté zkušeností, např. jazykové dovednosti, práce na počítači, komunikace s lidmi, obchodní dovednosti, řidičské dovednosti na nákladních automobilech apod. Většina pracovních nabídek se v určitých bodech prolíná, stačí jen se nebát a zkusit něco jiného, možná právě touto cestou naleznete svůj job snů. 

Cesta za vysněnou prací ovšem nezáleží jenom na kvantitě zaslaných životopisů na různé nabídky práce. Tento způsob je jednak neefektivní a za druhé demotivující, jelikož odměnou vám budou jen záporné odpovědi. Důležité je udělat si v hledání práce systém. První krok je vytvoření seznamu firem, které jste oslovili se svým průvodním dopisem a strukturovaným životopisem. Není nic horšího, než když pošlete odpověď na pracovní nabídku vícekrát do jedné společnosti. 

Dalším krokem je přizpůsobit životopis i průvodní dopis pracovní nabídce. Každá nabídka práce je jedinečná a obsahuje podmínky, které má uchazeč o práci splňovat. Mít tedy jeden životopis a rozesílat jej bezhlavě na všechny pozice, které jsou k nalezení, není moc dobrý nápad. Většina uchazečů si myslí, že nejdůležitější je mít dokonalý životopis, přeplněný dovednostmi a schopnostmi, které ve skutečnosti ani neovládá. Životopis ale není první, co zaměstnavatel nebo personalista vidí, hlavní věc, ze které si udělá první představu o uchazeči je právě průvodní dopis. Kvalita, originalita a vnořená motivace uchazeče v průvodním dopise rozhodne o tom, zda personalista přejde k prostudování životopisu. 

Nabídky práce jsou omezené a tak tomu s pokračující finanční krizí asi bude i nadále, proto se dnes, více než kdy jindy, musí každý uchazeč o práci snažit, být aktivní a hledat nové a nové příležitosti, pokud si chce najít kvalitní job, práci, která bude bavit a také přinese zajímavé finanční ohodnocení. 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Post Navigation