Elektronické obchodování: nový způsob jak nakupovat a prodávat

Elektronické obchodování (e-commerce) je dnes běžnou cestou nákupu zboží. Kdo nikdy nekoupil kytici na Internetu nebo si neobjednal CD online? A i když se tento druh obchodu objevil teprve nedávno, stává se z hlediska tržeb víc a víc důležitý. V roce 2011 se celosvětově  jednalo o obrat 690 miliard eur, z toho 197 miliard eur připadalo jen na Spojené státy.

Různé způsoby transakcí

Dnes je možné si vybrat z mnoha internetových obchodníků, přičemž se dá sehnat prakticky cokoliv. Obchody na Internetu můžeme dělit následovně: firma vládě (BtoG), firma firmě (BtoB), firma zákazníkovi (BtoC) a konečně zákazník zákazníkovi (CtoC). Vynaložené částky online rostou každým rokem a počet obchodů na internetu přesáhl 100 000. Společnosti si uvědomují ekonomické výhody své přítomnosti na Internetu. Značky, které prodávají v kamenných obchodech nyní nabízí své služby a produkty online a spousta společností obchoduje pouze online. Toto je i případ tržišť.

Různé služby

Pokud jste profesionál a hledáte konkrétní produkt, najdete ho dnes online nový i použitý. Ale často je Interent pouze místem, kde produkty najdete a nezískáte žádné speciální služby. Naproti tomu některá tržiště nabízejí služby, které vám pomohou produkt prodat a koupit. Toto je i případ použitých průmyslových strojů. Exapro, například, je BtoB tržiště určené k prodeji a nákupu použitých strojů. Pokud chcete prodat svůj použitý vstřikovací lis, agenti pro vás vyberou ty nejvážnější zájemce a pomohou vám celý obchod optimalizovat.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Post Navigation