Direct mailing je adresné rozesílání zásilek (nabídek, informativních letáků, vzorků, pozvánek, apod.) na přesně specifikované konkrétní adresy.
Velkou výhodou adresného direct mailingu oproti neadresnému sdělení je větší pozornost, kterou adresát zásilce věnuje. Další výhodou direct mailingových kampaní je snadnější tvorba zpětné vazby a možnost přesného vyhodnocení jednotlivých kampaní.
Aby byl direct mailing úspěšný, musí být kladen důraz na cílovou skupinu – vhodný výběr konečných adresátů a dalším důležitým aspektem je atraktivita formy sdělení.
Profesionální directmailingová firma zajistí výběr vhodných adres dle požadavků klienta, poradí s formou oslovení, navrhne, graficky zpracuje a vytiskne rozesílané materiály. Samozřejmostí je kompletace a balení zásilek včetně zcela atypických. Directmailingové firmy nejenže zajistí vše na klíč, ale díky smlouvám s Českou poštou s.p. a schopnosti roztřídit a označit rozesílané zásilky dle požadavků České pošty platí za poštovné podstatně nižší ceny než běžný klient pošty.
Přestože s rozvojem nových technologií – zejména internetu a možnosti zasílat informace elektronickou poštou by se mohl někdo domnívat, že zasílání listovních zásilek v dnešní době již nebude pro firmy zajímavé, opak je pravdou. Direct mailing stále patří mezi oblíbené a účinné marketingové aktivity řady firem a je nedílnou součástí jejich marketingového plánu.
Podrobné informace o direct mailingu a rady, jak nejlépe a nejefektivněji realizovat direct mailing, poskytnou marketingové firmy, které mají s adresným rozesíláním poštovních zásilek zkušenosti. Jednou z firem, která poradí jak, kdy, kde a jakou formou direct mailing realizovat je společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Directmarketingová společnost ANERI poradí a zrealizuje na klíč celou directmailingovou kampaň, tak aby účinnost direct mailingu byla co nejvyšší.
http://www.aneri.cz/cs/aktualne
http://www.aneri.cz/cs/aktualne/direct-mailing