Hledání práce na malém městě

Tohle je skutečný příběh slečny Anety, která studovala střední grafickou školu a po dokončení začala hledat práci. Aneta žije s přítelem v menším moravském městě, kde je o práci nouze. Obor, ve kterém práci hledala je navíc práce plzeň dosti specifický a při hledání na internetových portálech s nabídkami práce v blízkém okolí nenašla žádná volná místa. Nezbylo nic jiného, než si na internetu najít reklamní agentury a grafická studia, která by mohla mít zájem o absolventa grafické školy. Aneta sedla na kolo a objížděla s vytištěným životopisem seznam dvanácti firem, které si na internetu našla. Většina firem, které tímto způsobem oslovila, nikoho nehledala, až práce pardubice na jednu. Malá reklamní agentura na okraji města s pěti zaměstnanci hledala nového grafika. Aneta dle slov majitele firmy přijela jako na zavolanou, proběhl pracovní pohovor, měsíční zaučovací provoz, po kterém byla Aneta přijata na místo druhého grafika. Dnes je to již dva roky a Aneta je v této rodinné firmě spokojená, práce ji baví, naplňuje a navíc za práci dostává férově zaplaceno. I takto může končit příběh hledání práce, který na začátku pro Anetu nevpadal nijak dobře. 

 

Tento příběh hledání práce v menším městě není vůbec neobvyklý. V dnešní době šetření a vysoké nezaměstnanosti nestačí jen práce jihlava hledat na pracovním portálech, které jsou jistě velmi zásadním zdrojem nabídek práce. Někdy prostě stačí sednout na kolo a oslovit firmy v okolí. Zaměstnavatelé si osobního přístupu váží více, než strohého poslání životopisu na firemní e-mail. Malé firmy dnes jen málo aktivně hledají nové zaměstnance, i když mají volná místa. Častěji, než kdykoliv předtím čekají, až se uchazeč o práci ozve sám. Pro firmu to má několik výhod, práce praha nemusí platit za zveřejnění inzerátu na některém pracovním portále a ušetří si administrativní náročnost, kdy se musí probírat stovkami životopisů, které přijdou jako reakce na nabídku práce. 

 

Rada na závěr tedy zní, zkoušejte aktivní přístup při hledání práce, v první řadě se poptejte rodiny, kamarádů a známých, hledejte v práce zlín lokálních tiskovinách a osobně navštěvujete vybrané firmy. Z příběhu Anety je patrné, že někdy stačí jen sednout na kolo a vyjet do města.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Post Navigation