Lázně Luhačovice mají svůj lázeňský pohárek NECTARIUM

Lázeňská sezóna v Luhačovicích odstartovala, vyhlásili i výsledky designerské soutěže

 

Lázeňská sezóna v Lázních Luhačovice, a. s., slavnostně odstartovala ve dnech 6. – 8. května třídenním pásmem programů. Jejich součástí bylo v neděli 8. května vyhlášení vítěze designérské soutěže Luhačovický lázeňský pohárek 2016, do které se přihlásilo více než 150 tvůrců z České a Slovenské republiky. Vítězem se stala studentka Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze Adéla Chorá se svým pohárkem NECTARIUM. Vítězný pohárek je návštěvníkům již k dispozici a můžou si jej v Luhačovicích zakoupit.

 

Generální ředitel Lázní Luhačovice, a. s., MUDr. Eduard Bláha, k tomu uvedl: „Lázně Luhačovice mají od letošní sezony vlastní unikátní lázeňský pohárek. Autorka Adéla Chorá nejlépe splnila hlavní kritéria designérské soutěže, tedy inovaci a zároveň proveditelnost.  Svůj pohárek stylizovala do podoby lučního kvítku. Vybraný název Nectarium jej vhodně doplňuje. Je mezinárodně srozumitelný. Květ je zdrojem nektaru stejně jako pohárek naší léčivé vody. Pohárek má jednoduchý tvar, a přesto je hravý a originální. Do jeho středu je vsazeno brčko, které napodobuje pestík květu. Tvar nádobky je čistý a drží se příjemně i vznešeně.  Je vyroben z vysoce kvalitního porcelánu. Chtěli jsme letošní sezónu vybavit nějakým jednoznačným symbolem, který propojí tradice s moderními trendy a možná nastartuje i novou tradici“.

 

Historicky první designérská soutěž Lázní Luhačovice, a. s., o nejkrásnější lázeňský pohárek otevřela své brány začínajícím i profesně zkušeným designérům v říjnu minulého roku. Záštitu nad soutěží převzal rektor Univerzity Tomáše Bati Prof. Petr Sáha, odbornou pomoc poskytla organizace CZECHDESIGN – centrum českého designu, Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Luhačovický okrašlovací spolek Calma. Technologickou podporu zajistil karlovarský Ateliér Futuree a samotnou realizaci manufaktura Queens Crown z Chodova navazující na tradici výroby porcelánu z roku 1872. První kolo soutěže zaznamenalo velký zájem, jenž překonal ta nejsmělejší očekávání. Úroveň více než 150 soutěžních návrhů od českých, ale i slovenských designérů byla odborníky hodnocena jako vysoce kvalitní a profesionální. Do 2. kola odborná porota vybrala 6 finalistů, z toho dva ze Slovenska. Vítěze soutěže Luhačovický lázeňský pohárek vybrala odborná porota.

Všichni, kteří navštívili Luhačovice od 8. dubna do 5. května, pak mohli rozhodnout svým hlasem o dalším ocenění – Ceně návštěvníků lázní Luhačovice. Nejvíce hlasů získal Daniel Piršč se svým pohárkem SWAN/LABUŤ. O hlasování byl velký zájem. Odevzdáno bylo více než dva tisíce hlasů, z nichž byl vylosován vítěz, který získal víkendový wellness pobyt pro 2 osoby v ALEXANDRIA**** SPA & Wellness hotelu.

 

Lázeňské pohárky s ouškem a charakteristickou násoskou jsou využívány k pitné kúře již po staletí. Jedná se o typický český výrobek. Nejstarší nádobky na minerální vodu se vyráběly z kameniny, cínu nebo dřeva. Od poloviny 18. století se začala objevovat první porcelánová pítka a později se k výrobě používalo také sklo. I dnes se pohárky těší stálé oblibě a jsou nepostradatelnou výbavou každého lázeňského hosta.

Více na: www.LazneLuhacovice.cz

Post Navigation